22 Ağustos 2009 Cumartesi

Giritli Fatma Hanım'ın en büyük derdi.....

Canım Annem rahmetli Girit'li Fatma hanım, daha önceleri de bahsetmiştim, annesi öldüğünde kendisi 6 yaşında ama geriye de 6 aylık bir kızkardeşi kalmış....Dedem de çocuklarının bakımı için kısa sürede bir evlilik yapmış.Annemin, analığı dedemi etkileyip kız kısmı okumasa da olur deyip annemi okuldan aldırmış ve annem 6 aylık kız kardeşi Safiye'nin bakımını üstlenmiş.Hep içinde dert kalmıştı okuması , yazması olmaması... Benim en büyük şansızlığım derdi çünkü ablaları okutulmuş ağabeyi okutulmuş ve benim canım anacığım yukarıda bahsettiğim sebebten okuldan alınmış olması idi.Ben de ortaokul çağlarındayım, annem "Ah! hiç olmazsa şu otobüslerin üzerinde yazanları okuyabilseydim" diye hayıflanırdı...Ve yalnız bir yere rahatlıkla gidebilseydim yanımda kimse olmadığı zaman bu otobüs nereye gidiyor diye sormayı kendime yediremiyorum derdi...Ben de çocuk aklımanne gel ben sana öğreteyim alfabeyi ve yavaş yavaş da okumayı öğrenirsin yazmasan bile dedim...Büyük bir hevesle, anneme defterler hazırladım, ilkokuldan alfabe kitabı edindim ve biz annemle derslere başladık...İşte A B C vs vs. derken heceleri birleştirmeye başladık, kelimeler, cümlelertabii ben kendisine ödev hazırlıyordum annem büyük bir heyecanla derslere sıkı sıkı sarıldı. Eve geldiğimde ödevlerine bakıyorduk velhasılı bir gün, ödev kontrolünde okumasını istediğim cümlelerden birini yanlış okudu....Ben de çocukluk tabii , yanlış okuduğu cümle için güldüm ve "Ah! anneciğim dedim ama kıkırdıyorum tabii...öyle değil" dedim..Rahmetli annem Girit'li Fatma hanım çok onurlu bir kadındı...Bana şöyle bir ters baktı ve defterini, alfabe kitabını, kalemini, silgisini, düzgün bir şekildeönüme koyarak "artık ders filan yok, ben çoluğun , çocuğun maskarası olamam" dedi.. "Bunca yıl öğrenmemişim, öğrenmem daha iyi" dedi.Böylece benim manasız bir gülüşümden içinde yıllarca dert olan okuma sevdasına son verdi....Ama, ya ben..ya ben...Hala utançla hatırlıyorum...hatırladıkça da içimden hep özür diliyorum..Umarım canım annem beni duyuyordur....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder