22 Ağustos 2009 Cumartesi

ŞEKERİ BREKYA (BADEM) KURABİYESİ.. alıntı


(Resmin üstüne tıklayarak büyütebilirsiniz)
Blogumu okumak zahmetine katlanan değerli okurlarımdan bazıları
Yanya yemeklerinin tarifini yazmamı istiyorlar. Haddim değil. Ben onların inanılması güç lezzetlerini, ninem Zeliha Yenitar'ın nurlu ellerinden tattım.O kadar. Tarif yazmak neyime benim ?Ama bir iyilik yapacağım:Saygıdeğer bir Yanyalı hanımefendinin kitabından alıntı yaparakninemden başka hiç kimsenin elinden yemediği bir kurabiyenin tarifinideğerli büyüğümün kitabından kopyalarak yazacağım.Gelgelelim hepsi bu kadar. Çünkü sizlere söz konusu kitabı,yani Sayın Müşerref Kayademir hanımefendinin yazdığı"YANYA-İOANNİNA YEMEK VE LEZZETLERİ"adlı eserini hemen satın almanızı ve okumanızı şiddetle tavsiye ediyorum.Tarif, Sayın Kayademir'in kitabında "Şekerli Breka" ismiyle verilmiş.Ninem ise buna "Şukubreka" derdi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder