30 Nisan 2010 Cuma

Dedemin Masalları (İYİLİK VAR MI?)

Avcının biri ormanda ağaca sarılmış bir yılan görmüş. Ağaçtan inemediğini düşünüp, yılanı ağaçtan indirmiş ama; yılan avcının boynuna dolanmış.Avcı boğulacak gibi olmuş, yılana; kendisini bırakması için yalvarmış.Yılan, niçin onu rahatsız ettiğini sorunca, avcı:


- Ben seni kurtarmak istedim, sana iyilik etmek istedim,demiş.

Yılan:

-Dünyada iyilik yoktur, demiş.

Avcı:

-Vardır, demiş.

Yılan:

-Bana dünyada iyilik olduğunu kanıtlarsan seni bırakırım, demiş.



Yılan ve avcı yola koyulmuşlar. Geyiğe sormuşlar:

-Yoktur, demiş.

Tavşana sormuşlar:

-Yoktur, demiş.

Sonunda bir tilkiye rastlamışlar.Kurnaz tilki durumu anlamış:



-Benim karar vermem için olayı en başından bana anlatmalısınız, demiş.Gelmişler yılanın dolaşmış olduğu ağacın altına.



-Hadi bakalım, sen ağaca tekrar dolan, avcı da seni nasıl indirdiğini anlatsın,demiş.



Yılan tekrar ağaca dolanınca, tilki avcıya dönmüş:



-Çabuk buradan kaç çünkü dünyada iyilik yoktur, demiş.



Avcı tilkiye teşekkür etmiş, ertesi gün tilkiye bir çuval tavuk getireceğini söylemiş.

Ertesi gün çuvala iki tazı koyup tilkinin yanına gelmiş. Tilki tavuk beklerken iki tazının saldırısına uğrayınca var gücüyle kaçmaya başlamış. Nihayet bir deliğe sığınmış. Tazılar deliğin ağzında bekliyormuş. Tilki ayaklarına sormuş:



- Ayakçıklarım(Podaraçimu) ben kaçarken siz ne yaptınız?

-Var gücümüzle koştuk.



-Gözlerim(tamataçimu) siz ne yaptınız?

-Sana sığınacak bir yer aradık.

-Kulaklarım (taftimu) siz ne yaptınız?

-Tazıların sesini duymana yardım ettik.

-Kuyruğum, sen ne yaptın?

-Ben sağa sola sallandım.Tazıların seni yakalaması için hep ileride durdum, demiş.

Yaa, demiş tilki.O zaman ben seni tazılara vereyim de gör.

Delikten kuyruğunu çıkarınca, tazılar tuttukları gibi tilkiyi dışarı çekmişler.
 
Sema hocahanımdan alıntıdır..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder