16 Nisan 2010 Cuma

Hakkı bigehan hocamdan madinades...

Adhen kateşis na tin pis sosti ti madinadha


Çe ti çinisis psis svuryis hani ti nostimadha

Madinadayı bilmiyorsan onu tam söylemeyi

Bilir bilmez başlarsan tadını kaçırırsın



Sto Kastro ine omorfes çe sta Hanâ in’aspres

Çe sto padermo Rethemnoİn’ ğaytanofridhates

Kandiye’de güzeller var Hanya’da da beyazlar

Şu gariban Resmoda da kalem kaşlı kızlar var



Ahi kopolidhiyali mu kopelidhiya mu kanis

Ta katsara su e makrines ya nam e kuzulanis

Ah benim küçük yarim bana edalanırsın

Kâhküllerini uzattın beni deli edersin diye



O kozmos na ksanaplasti, i yis na melanosi

Çe i nekri na ‘nastathun ağapi dhe tha papsi

Evren yeniden yaratılsa,yeryüzü de morarsa

Ölüler de ayaklansa sana olan aşkım bitmez



Ağali’ğali kopelâ mu na mi spasis ti laina

Yati me malon’i mana su çe na sernome krima

Yavaş avaş ol yarim testiyi kırmayasın

Anan azarlıyor beni sonra çekeriz günahı



Kuzulameno m’ehune i peft’ağra linadhes

Na peso na poçimitho stsi dhoseres angales

Beni deli ettiler bu sert keten yataklar

Yatıp uyuyabilsem senin serin koynunda



Hanyotises maryotises çe Kastrines madistres

Çe sto padermo Rethemno yada’ne sa dzi vitses

Hanyalı kızlar nazlı Kandiyalılar işveli

Gariban Resmolular neden hep değnek gibi



Klei t’abeli akladhefto klei çe kladhemeno

Klei ç’o neos apadreftos klei çe padremenos

Budanmamış bağ ağlar budanırsa da ağlar

Evlenmemiş genç ağlar evlenmişse de ağlar



İ elefterya ine vasiliyo ç’i padriya kadhena

Dhiyalekse ağapimu apo ta dhiyo ton ena

Özgürlük krallıktır evlilik ise kolye

Sevgili dostum seçiver ikisinden birisini



Mi do ne klete ton ayto a pu peta ode vreşi

Ma klete to mikro puli apu ftera dhen eşi

Kartala ağlamayın yağmurda uçuyor diye

Ama küçük kuşa ağlayın kanatları yok diye
 
alıntıdır

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder