24 Nisan 2010 Cumartesi

KIZIM BAHARA ALDANMA,ÜSTÜNE YİNE DE BİR ŞİİR AL SEN/ PELİN ONAY

KIZIM BAHARA ALDANMA,ÜSTÜNE YİNE DE BİR ŞİİR AL SEN/ PELİN ONAY




--------------------------------------------------------------------------------





Düş(me)ler.../...Aşk Bitti.. - Pelin Onay

------------------------------------------------------------------------

..üstat, beni müsait bir şiirde indir...

I

bugün bir şiir bile uğramadı yanıma

sana uğradı mı bilmiyorum

pencere kenarında yağmuru seyrettik yalnızlığımla,

balkona astığımız düşlerimizi içeri aldıktan sonra



kimsenin öğretmediği bir şeyi öğretmeni dilerdim../..ayrılırken

ama sen herkesin öğrettiğini yineledin

şimdi aşk../..inançlarını yitiren bir ayyaştır köprü altlarımda



deniz kabuklarından bir mumluk yapmıştım sana,

vermeye zamanım olmadı

şimdilerde içinde yakıyorum,

sesini DUYuramayan kelimelerimin yorgunluğunu

biliyor musun../..bilmem

sen cümlelerimin 1. Kordonuydun



II



..susmaya gidiyorum.../..birazdan dönerim..



acil servis gibi yetiştim bütün kanamalı sevdalarıma

yanlarına gittiğimde,

odaları boştu, çarşafları temiz

bir küçük not bile yoktu../..”kurtardığınız için teşekkür ederiz”



bu yüzden emekliliğimi istedim yorgun aşkların baş hekiminden

tazminatım suskunluk

beni ait olmadığım şehirlerde aramayın,

adresimin caddesi../..burukluk



III



..teri soğumamış bir ayrılıkla içilen özlem, ateş yapar..



dün gibi hatırlıyorum ayrıldığımız günü

24 ocak../..kış../..kıyamet../..felaket

sanki herkes beni görmek için toplanmıştı şehir meydanında

parmaklarıyla gösteriyorlardı../..“işte bu kadın terk edildi” naralarıyla

bu günlerde../.dalgasını geçebiliyorum vedaların

o günlerde../..serum kokularına bulaşmıştı bütün kılcal damarlarım



gerçekte kim olduğunu çok düşündüm,

özleminin yer yer sağanak yağışlı olduğu zamanlarda

galiba artık biliyorum

sen../..büyümeye zamanı olmayan çocukların,

dar zamanlarda attığı içten bir kahkahasın



beni beklemeye gidiyordun.../..galiba yolu şaşırdın



IV



...bu şiire girmek hüzünlü ve yaşlıdır..



biraz önce gözlerimden düştün

seni ıslattığım için üzgünüm

yanaklarımda kurumanı istemezdim,

dudaklarıma almışken ıslaklığını

sen../..gözlerim../..ve katre



sana yaşatmak istediğim çok şey vardı,

aşk’da kısa çubuğu ben çektim...



V



...kırgınlıklarımı kaybettim, hükümsüzdür...



sabaha karşı gittiğin için bağışladım seni

sen de kendini bağışladın mı../.. bilmiyorum

zor oldu indirmek resimlerini duvarlardan

ki tozlanma diye albümlerde yaşatmadım seni

seni../..bir “anı” olsun diye sevmedim



...ve hiç aldatmadım../..kirpiklerimle bile



çok önceleri sorduğum bir soruydu,

“şiir bir aşk’ı kurtarabilir mi? ” diye

otuzuma yaklaşırken gülümsüyorum da,

şiir bir aşk’ın ancak bekçisi olabilir



VI



...bu şiirde U dönüşü yapılmaz...



illegaldir bütün terk edişler,

ölümlerde dahil...



VII



...kızım bahara aldanma, üstüne yine de bir şiir al sen..



mayıs’ın çocuklarıyız ikimizde

belki de bu yüzden acele ettik ayrılmak için,

tenlerimizin ateşi bizi kavurmasın diye..



biliyorsun../..çok erken aldım hediyemi senden

seninkini vermek içinse çok geç



doğum günün kutlu olsun../..unutmadı giritlalesi

mumlarını söndürdüm../..yüzümde gönderdiğim dileklerin gölgesi





VII



...aşk dersem çık, ayrılık dersem çıkma..



dedim../..çıkmadın

aşk bitti...



PELIN ONAY
 
alıntı

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder